Subject: RE: Lennundustuled 60-meetrisele korstnale.
From: "Andres Lainoja" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Eve Härm <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Feb 2024 18:53:11 +0200

Tere!

Eve edastas Teie küsimuse mulle. 60 meetri kõrgune korsten tuleb valgustada 
kahel tasapinnal – keskpaigas ja tipus põlevate igast suunast nähtavate 
lennuohutustuledega. Tavaliselt on korstnate valgustite juures klausel, et 
tuled võib paigaldada kuni 6 meetrit tipust allapoole, et vältida tulede 
suitsuga saastumist, kuid kuna Karamelli 3 korsten pole vist aktiivses 
kasutuses, palun paigaldada tuled võimalikult tipu lähedale. Tulede 
konfiguratsiooni osas annab Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Konventsiooni 
lisa 14 (ICAO Annex 14) kaks võimalust:

1.	Paigaldada korstna tippu keskintensiivsusega tüüp B  (medium intensity 
type B) tuled (punane, vilkuv, valgustugevus 2000 kandelat) ja korstna 
keskossa madalintensiivsusega tüüp B (low intensity type B) tuled (punane, 
pidevalt põlev, valgustugevus 32 cd); või
2.	Paigaldada mõlemale tasapinnale keskintensiivsusega tüüp C (medium 
intensity type C) tuled (punane, pidevalt põlev, valgustugevus 2000 cd).

Tulede täpsem spetsifikatsioon on näha manusesse lisatud tabelites.

Täiendavatele küsimustele vastan esimesel võimalusel.

Tervitades

Andres Lainoja

Transpordiamet

Lennundusteenindus

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakond

Vaneminspektor

Telefon + 372 5783 7109

From: Mihkel Nurm Skyproff <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 5, 2024 6:30 PM
To: Eve Härm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Projekt Skyproff <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lennundustuled 60-meetrisele korstnale.

Tere!

Tegemist on vana kortnaga.

Saadan ehitisregistri andmed.

Lugupidamisega

Mihkel Nurm

Tegevjuht

+372 56914241

Skyproff OÜ

 <http://skyproff.ee/> http://skyproff.ee/

On Mon, Feb 5, 2024 at 6:13 PM Eve Härm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Nõuded lennuohutustulede paigaldamiseks ja nende parameetritele antakse 
ehitusloa menetluse käigus, sõltuvalt objekti kõrgusest ja asukohast. Ehk 
siis teie poolt küsitud andmed peaksid sisalduma ehitusloas.

Kui neid seal ei ole või tegemist on juba olemasoleva korstnaga, siis palume 
täpsustada millisest korstnast on jutt, et saaksime omalt poolt üle vaadata 
ja täpsemalt vastata.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>  | Lõõtsa 5, Tallinn 
11415

Transpordiamet

From: Projekt Skyproff <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 5, 2024 3:59 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Lennundustuled 60-meetrisele korstnale.

Tere,

Meie ettevõte on saanud ülesande paigaldada lennundustuled 60-meetrisele 
korstnale, mis asub Tallinna linna piirides. Arvestades asukoha lähedust 
linna piirile ja potentsiaalset mõju lennuliiklusele, soovime veenduda, et 
meie tegevus oleks kooskõlas kõigi kehtivate Eesti lennuohutuse nõuetega.

Palume teilt teavet ja juhiseid järgmistes punktides:

Millised on praegu kehtivad nõuded lennundustulede paigaldamiseks kõrgetele 
ehitistele, eriti asukohas, mis on Tallinna linnas?
Kas on olemas spetsiifilised tehnilised nõuded tulede tüübile, 
valgustugevusele, vilkumise sagedusele või värvile, mida tuleb järgida?
Kuidas toimub protsess lennundustulede paigaldamiseks, sealhulgas vajalike 
lubade taotlemine ja võimalik kooskõlastamine Lennuametiga?
Kas on veel midagi, mida peaksime teadma või arvesse võtma, et tagada 
täielik kooskõla lennuohutuse regulatsioonidega, eriti arvestades asukohta 
Tallinna läheduses?
Meie eesmärk on tagada, et kõik tööd viiakse läbi ohutult ja vastavalt 
kehtivatele nõuetele, et vältida igasuguseid ohutusriske lennuliiklusele.

Oleme tänulikud kiire ja asjakohase vastuse eest. Lisaküsimuste korral oleme 
valmis pakkuma täiendavat informatsiooni või kohtuma, et arutada detaile 
lähemalt.

Lugupidamisega,

Lugupidamisega

Oleg Skvortsov

Projektijuht

+37258502404

 <http://skyproff.ee/> http://skyproff.ee/

[email-masked] <mailto:[email-masked]>